Zwiększenie widoczności strony za pomocą PBN

Pełna oferta PBN znajduje się tutaj.

By konsument znalazł twój biznes powinieneś nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i pomocne dla potencjalnego klienta treści. Lecz nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN i ich mankamenty oraz atuty

PBNy są prywatne, bo są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez większą agencję marketingową albo firmę SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci serwisów są z reguły stosowane jako część rozbudowanej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze rezultaty ich użycia widać w stosunku do stron, które zostały uprzednio dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość utworzenia znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich wykonanie sporo kosztuje, a następnie konieczne jest przeznaczenie mnóstwa godzin na utrzymanie ich w dobrej jakości.

Wizytówki NAP oraz publikacje z canonicalem, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bo można na nich publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie przedstawione są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, telefon czy e-mail oraz adres. Przykładowo, wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, zakładka w internetowym katalogu firm czy artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Kolejny skuteczny sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja wartościowych artykułów z podaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej użyteczność pierwotnego artykułu, dlatego że natrafianie na linki do niego na rozmaitych stronach w sieci rozumieją jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są godne przeczytania, rzetelne informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym liczy się zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych głównie z medycyną, bieżącymi informacjami, prawem oraz inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO