Co warto wiedzieć o agencji SEO?
Przedsiębiorstwa oraz właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie starań . Nie mając kwalifikacji w kwestii SEO i nie obserwując regularnie doniesień o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać właściwie i – najważniejsze – skutecznie. Druga droga to stworzenie etatu dla specjalisty SEO, jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że oprócz specjalistów od SEO w zatrudnione są tam również osoby od kodowania, grafiki, kampanii Google Ads oraz kreatywnego pisania służące merytoryczną pomocą w tych obszarach.
Firma SEO – postaw na tę, która działa w branży od lat
Agencji SEO w Polsce jest sporo. Czym kierować się w toku wyboru podmiotu, która wywinduje do góry naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Radzimy postawić na firmę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych i marketingowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która działa od minimum dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona sporym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się pokaźnym portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach posiadają dział z opisem tzw. „kejsów”. Przed sygnowaniem umowy należy zapoznać się ze opisy takich przypadków, by sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po danej agencji, a także to z jakimi branżami pracowała i jakie kwestie udało jej się rozwikłać. Solidna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: zawiadamia o harmonogramie zadań na zbliżające się tygodnie, a także przesyła sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich następstwa.
Inna licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dobranie strategii prac do profilu działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na zapytanie ofertowe odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta wygląda jak gotowy szablon, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, potrzebne do przygotowania dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się znaleźć na własną rękę online, jak przykładowo informacja o prowadzonych dotychczas działaniach SEO oraz o ważnych dla klienta towarach albo usługach, które zamierza wypromować.
Co o firmie SEO mówi model rozliczenia jaki oferuje?
Z nieufnością warto podejść do firm SEO, które oferują współpracę z rozliczeniem się za wypracowany wynik. W takim modelu opłata odbywa się dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe dotrą na ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 lub pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu całkiem popularny sposób rozliczeń, jednak niesie ze sobą duże zagrożenie – można wszak osiągnąć szybkie rezultaty łamiąc zasady określone przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic składnych klientowi, w związku z tym sumienna agencja SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych efektów. Jeśli idzie o cenę za działania firmy SEO, to rzadko bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych miesiącach po zawarciu umowy niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać dokładny audyt SEO, a później zrealizować wszystkie wyliczone w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają znacznie mniejsze.
Nasze dane:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]